Inspiratör Maria-Therese Nordström

image4
Jag heter Maria-Therese och är 34 år och bor i Kristinehamn tillsammans med min man Stefan och mina barn Rasmus 11 år och Ida 8 år. Jag jobbar som konsulent på Viktväktarna och en dag i veckan jobbar jag på mitt gamla jobb, Blombuketten där jag sköter om krukväxterna.


Jag scrappar mest och har hållit på med det i drygt två år. Jag kom i kontakt med scrapbooking tack vare att min man ville att jag skulle testa en sorts syrafritt lim, nämligen Glue Dots!


Min absoluta favoritfärg är rosa, men jag scrappar helst i vinrött och grönt. 

Det som inspirerar mig mest är mina underbara barn! Jag vill bevara deras uppväxt på ett roligt sätt med foton, färg och form. Jag blir också inspirerad av amerikanska scrapbookingtidningar där jag söker efter nya tekniker och just nu experimenterar jag med min "groda" och embossar mycket. Att klippa ut detaljer i mönstrade papper är annars min favoritteknik.


Jag vill inspirerar andra scrappare/kortmakare/pysslare att skapa mera för jag är övertygad om att alla mår så mycket bättre av att skapa något med händerna.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Jättefina alster!
/Åsa

2008-02-29 @ 20:24:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0