Omskyltning hos Mazzarin

För någon vecka sedan skyltades det om i butikens skyltfönster!
Den duktiga person som skyltat om är Indika Moberg Norevik.





Jag heter Indika, är 29 år och bor ca 2 mil söder om Kristinehamn tillsammans med min man och vår son på drygt 1 år.
Jag är fortfarande mammaledig, men ska snart skola in sonen på dagis.
Tiden innan jag fick barn har jag jobbat med lite av varje och haft några tillfälliga jobb. Många brukar tycka att jag ser bekant ut och fråga om det är jag som är på biblioteket.. Då man säger Ejes konditori brukar de genast lysa upp. Där har jag varit inhoppare under flera år.
 
Under småskolan och högstadiet teckande och målade jag så fort jag kom åt vad jag kan minnas. Jag gick estetiskt program på gymnasiet med inrikting konst och form. Under trejde året hade jag keramik som tillvalsämne - drejning. Efter avslutat gymnasium hade jag en dröm om att bli keramiker, men tyvärr blev det inte så pga allergiska besvär.

Med tiden har begreppet skapande, pyssla och knåpa blivit så mycket mer för mig än att teckna och måla. Idag är det allt från att pyssla och pynta i hemmet (för att piffa till tillvaron), till att fotografera, göra olika former av blomsterdekorationer såväl buketter som gravdekortioner( till alla helgon). Däremot är jag usel på att odla och påta i trädgården eller sköta krukväxerna i hemmet, så det överlåter jag till min man. Det är hans avdelning och den kan han bra.

Att numera få göra lite jobb som dekoratör, tycker jag är jättespännade och roligt.
Tillsammans med de andra inspiratörerna på MAZZARIN hoppas jag att jag ska bidra till ännu mera pysselglädje och nya ideér.
//Indika




Här har vi Indika mitt i arbetet!


Vad kan dölja sig i detta fönster?


Smycken, smycken och åter smycken!










Tack Indika för den fina skyltningen!

Kommentarer
Postat av: Tettiz

Välkommen Indika!



Ska bli spännande att se vad du hittar på framöver - det höstiga skyltfönstret är hääärligt! :D



// Jeanette

2008-10-22 @ 20:34:38
URL: http://tettiz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0