Sportlovsscrap

Under sportlovet vecka 9 var det sportlovspyssel i butiken!
Stämplar, dynor, pennor och andra verktyg var framplockade och det var bara att anmäla sig och dyka upp för ett pass med pyssel! Man fick ta med sig material hemifrån om man ville och förstås egna fotografier! Det blev en succé, och på påsklovet är det dags igen! Läs mer om det på hemsidan!
Tack alla deltagare för en lyckad vecka!

Så här skriver Susanne och deltagarna själva om veckan!
Vilken vecka, wow! Cirka 60 tjejer i ålder 9-13 år scrappade hos oss under sportlovsveckan och jag hade minst lika rolig som dem.

Det var första gången som vi provade att ha kurs samtidigt som butiken var öppen. I november förra året tog vi ner en vägg i butiken och inredde ett pysselcafé som verkligen kom till användning under denna vecka. Tjejerna hade gott om plats att arbeta med sina LO= (förkortning av Layout=albumsida) och cafédisken förvandlades till en verkyg-, lim- och pennbuffé. Det fanns två olika pass som man kunde anmäla sig till och varje pass inleddes med ca en halvtimmes introduktion. Där jag bl.a berättade om tanken med scrapbooking och varför man bör använda syrafriaprodukter. Minst lika viktigt var också att informera alla kursdeltagarna att de skulle komma ihåg att skriva en titel och text till sina bilder.

Vi serverade saft och kaka men ingen hade tid att mumsa i sig detta utan strax innan man gick hem för dagen blev det fika på stående fot för först då insåg man att man faktiskt var törstig. Denna succé finns även att anmäla dig till under påsklovet. Som sagt jag hade jätteroligt vilket är mindre viktigt se därför nedan lite kommentarer som jag tagit från det utvärderingsformulär som alla som ville fick fylla i anonymt.


- Det var jätteroligt och massor att göra.

- Det var verkligen roligt och göra en massa scrapboking. Jag vill vara här i påsk igen.

- Det var kul och Susanne förklarade mycket bra!

- Det var jättekul. Jag lärde mig mycket.

- Det här var det bästa i hela mitt sportlov. Kursen var jättebra! Gör gärna om det!

- Jag tyckte att kursen var rolig. Det var bra för man fick hjälp när man behövde och så var den lagom lång. Det var också bra att ha en genomgång i början om hur man använder alla saker.

- Det var roligt och inspirerande.

- Det var jättekul och det var jättekul att vara här.

- Det var kul (men affären kunde vara stängd, underlättar allt spring). Hoppas komma nästa år.

- Bra, Susanne var snäll.

- Det var jättekul och jag blev jättenöjd med allt. Jag tycker inget ska förbättras.

- Det var SKIT kul men det dåliga var att man inte kunde sätta upp en säng som jag kan övernatta i


Som sagt under påsklovet kör vi igång med påsklovsscrap. Välkomna med Er anmälan!


Så här såg det ut under sportlovet!












Så här stökigt blir det när man pysslar!


Här kommer en bråkdel av de alster som skapades under veckan, några tillsammans med sina skapare!

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0