Butiksägare: Susanne Forsberg




I Kristinehamn (Värmland) bor jag sedan två år tillbaka i ett alldeles för stort hus men med en underbar utsikt över den värmländska skogen med min man och vår snart 8-åriga dotter. Ursprungligen är jag från Malmö (född 1965) där jag bott i stort sett hela mitt liv men min yrkeskarriär visade mig vägen till Lund och Tetra Pak där jag träffade min man som är uppväxt just i Kristinehamn. Efter flera flyttlass senare bl a Schweiz och Vietnam ville vi flytta hem till Sverige, och det var till Kristinehamn vi ville flytta! Där har vi en del av vår familj och Kristinehamn är en mindre ort men med allt det som vi behöver just nu i livet. Nära till naturen, frisk luft, nära till skola, inga parkeringsproblem, inga köer, nära till stan och vi har en rimlig chans att lära känna vår dotters kamrater, grannar och andra för att kunna bygga upp ett socialt nätverk för framförallt vår dotter. Vi har ännu inte ångrat att vi flyttade hit.


I Vietnam kom jag för första gången i kontakt med Cardmaking och det var genom min svenska bästis som bodde ett par hus ifrån oss. Hon är en superpysslare och jag är/var det verkligen inte. Men jag blev fast i denna underbara hobby och scrappade för glatta livet vårt sista år i Vietnam med det begränsade material som fanns att tillgå. När vi flyttade till Kristinehamn pratade jag med några tjejer om scrapbooking/cardmaking och de ville att jag skulle visa vad det gick ut på. Sagt och gjort, vi träffades hemma hos mig på tisdagar och under dessa träffar föddes idén om en pyssel/hobbybutik i Kristinehamn. 4 månader senare (3 mars 2007) öppnade vi MAZZARIN knep & knåp och ett par månader senare startade vi webbutiken. Scrappandet har fått stiga åt sidan mer och mer då jag tycker att det är roligare att driva vår fina butik som vi är väldigt stolta över. Förutom att driva MAZZARIN AB och scrappa så rider jag (en helt ny aktivitet som jag verkligen gillar). Några set tennis är heller aldrig fel. Jag älskar god mat med tillhörande rödvin. Är svag för torra småkakor och hatar orättvisor och utanförskap. Men det vi i min familj är bäst på är att mysa framför en film med en stor skål popcorn.


Jag hoppas att ni finner inspiration och glädje oavsett om Ni besöker oss i vår fysiska butik, på webben eller på någon av de mässor vi deltar i.


/Susanne Forsberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0